April 18, 2007

Journummer

Jag har ett par journummer som jag kan ringa när som heslt på dygnet.
I vilka ärenden som heslt.
Det kan vara allt ifrån omfattande livskriser av typen "vad vill jag med mitt liv" och "allt är skit", till "han är en idiot"-kriser, "jag har ingenting att ha på mig"-kriser, till den där sortens kriser som inte alls går att sätta fingret på. När man bara känner sig som ett ensa stort grått moln.

Igår var det Tisdag, en dag när, tillsammans med Söndagarna, juornummren kan vara extra bra att ha.

Messase journummer X direkt när jag vaknade igår. 20 minuter senare messar han tillbaka med löftet om att ringa mig några timmar senare, trots att det var väldigt tidigt på morgonen, tillochmed för att vara Tisdag.
Det känndes bra.

I Söndags hade jag ett samtal med journummer S. Ingen livskris på något sätt, men bara lite saker som behövdes gås igenom. Journummer S förstår alltid vad jag menar, även när jag inte riktigt ens kan förstå det själv.

Efter en veckostart full med journummer och samtal känns allting mycket bra. Idag har jag tillochmed hunnit plugga, jobba lite och upptäkt att det är lite sol ute. En dag som gjort för lite simträning och att rädda liv på akuten ikväll.

Tack!

4 comments:

Anonymous said...

tur att man fattar nått av de du skriver !!!! :P

Petra said...

Vad är det nu då? :p först gnälls det när det inte skrivs och sen gnälls det när jag skrivs, hur ska du ha det nu egentligen! ;D

Anonymous said...

<3

Anonymous said...

Läste väl slarvigt första gången;P