April 1, 2007

Hej våren!

Idag ska jag faktiskt vara så orginell att jag ska blogga om våren.

I år har faktiskt övergången från vinter till vår gått helt okej. Annars brukar Mars vara en riktig jävla skitmånad. Ett 31 dagar långt helvete där allting bara går i gråskala och jag är less. Men inte i år. I år har Mars erbjudit en massa roliga och spännande saker som ha gjort att jag helt enkelt inte har haft tid att vara less. Och just idag har Mars ju faktiskt tagit slut!

Att sitta i solen på Hastaskärsgrundet, att skotta altanen i stugan, att grilla korv, att promenera längs strandpromenaden, att damma av min cykel, att ständigt vara för varmt klädd. Det är vår. Och just precis så är det nu, förutom det där med cykeln, eftersom jag supit bort mina nyklar där cykelnycklen fanns. Himla dumt med tanke på att jag vart nykter 3 helger i rad nu. Knepigt det där alltså..

I övrigt så kom jag just på att jag ska sta studenten snart, och har därför ungeför en miljon uppgifter och inlämningar att ta tag i. Dax att börja nu!

No comments: