February 6, 2007

Helt klart en bra dag!

Redan i Torsdags hade jag bestämt mig. På tisdag ska jag öka mina vikter på axlar på pumpen. Det kanske inte låter särskilt speciellt för er, folk lyfter ju vikter till höger och vänster varje dag i min omgivning.

Men alla som känner mig vet att min axlar är ett kapitel för sig. När jag var 16 kukade mina axlar ur helt. Jag har beökt så många läkare, kiropraktiker, massörer och sjukgymnaster att jag tappat räkningen. Ingen vet vad problemet är. Detta problem tvingade mig att ge upp min kära simning, och en massa andra roliga saker.

Men jag har tränat, rehabiliterat, strechat, slängt upp mig på otaliga massage-bänkar och käkat diverse piller för att få det bra igen. Och idag har jag kört hela axellåter på pumpen med 2,5 kilos vikterna för första gången på 3 och ett halvt år. Det känns så bra att jag nästan skulle kunna grina. Men jag ska inte blir för sentimental nu : )

Nu ska jag hoppa i dushen och se se ett extra långt avsnitt av Grey's Anatomy.

Jag sa ju att det var en bra dag ; )

1 comment:

Anonymous said...

psst,. Ska vi spinna på tisdag och köra pymp på onsdag? ;)