January 26, 2007

Leif-the kid

Har just snappat upp en konversation om en liten pojke, runt 3 år gammal. Han hette Leif.

Vi pausar där ett tag, för att liksom låta informationen sjunka in..
Ungen heter alltså Leif!

Lille Leif var, trots sitt fula namn, tydligen rätt populär bland tjejerna. de sprang tydligen ifatt honom på lekplatsen för att hålla honom i handen..

Det kändes bra att höra att även om man ha otur med föräldrar med dålig smak för namn, så kan man klara sig rätt bra i livet. (För om tjejerna gillar honom i blöja, hur ska de då inte gilla honom utan?!)

Men ändå. "Leif" Liksom. My god!

Hursomhelst. Jag har ett samhällsprov att plugga till. Orkar inte skriva om min dag för den har vart helt skadat fruktansvärd tjorvig.

Trevlig helg!

2 comments:

Anonymous said...

Liksom , menar du Leif? som, "Leif loket olsson" ? ... hum.. jag undara jag..

Petra said...

Ja, alltså jagvet ju vad jag själv menar.. vad du menar däremot, det har jag ingen aning om!? ;p