January 15, 2007

Slå upp de stora blå

Jag försover mig inte alltför ofta. Men ibland vaknar jag helt enkelt inte. Även om jag inte ställt klockan (eller dragit ur sladden från väggen) brukar min inbyggda klocka väcka mig, oavsett hur sent jag somnat kvällen innan.

I fredags hade jag glömt att jag skulle infinna mig på innanbäcken klockan 9. Eller rättare sagt, min lärare hade glömt att nämna den lilla detaljen för mig. Så klockan kvart över åtta på min lediga dag ringer mobilen. Det är faktiskt förvånande hur fort man kan göra sig i ordning om man verkligen vill. 14 minuter efter att Maria ringt hoppade jag in i Ingers bil på väg till IBH, och hade faktiskt hunnit med precis alla saker jag annars gör på en timme eller mer. Minus att äta frukost då. Men jag hade med mig en lite matlåda.

Och att ha märken efter kudden på ena kinden när man kommer till ambasadörs-jobbet, det är bara coolt...

No comments: