January 12, 2007

Jobbigt och mindre jobbigt

Vissa saker är bara så överjordiskt jobbiga. Trots att jag hur enkelt som heslt kan göra andra saker, som på pappret egentligen är jobbigare eller åtmindstonde lika jobbiga, så förblir dom där överjordiska sakerna de mest ansträngande man kan tänka sig. Att på kort varsel åka någon annanstans och sova, flänga runt på flygplatser, komma fram någonstans utan tandborste eller att vara vaken ett dygn i sträck är oftast inga problem. Inte heller att dansa schlager till fem på morgonen i högklackade skor, som man vid det laget haft på fötterna i nästan tolv timmar. Att fixa fest för en massa personer och bära drickor och mat en hel dag genom stan går också som en dans.

Däremot har jag en praktikrapport att skriva. BMFS vill ha in min praktikrapport. Jag har haft sen den 27/11 på mig att skriva den, men tror ni att den ligger färdigt inlämnad på hennes skrivbord? Nej. Detta är det absolut jobbigaste jag kan tänka mig, så jag undrar om det överhuvudtaget kommer bli gjort innan studenten. Det ligger även en hög under min fönsterbräda med papper och uppgifter som borde gås igenom. I mina ögon är detta ett projekt man lätt kan jämföra med att springa Stockholm Marathon.

No comments: