May 3, 2007

Tjött

Det var med lite sorg i hjärtat jag gick hem från ivak idag. Sista praktikdagen och jag kommer sakna det där stället med all dess underbara personal! Ja, tillochmed den mindre underbara personalen kommer jag sakna! Utan tvekan den praktik som gett mig mest och jag har lärt mig massor! Nu känns det verkligen som att det är dags att ta studenten och få börja "på riktigt" med alla diagnoser, undersökningar och patienter. Tyvärr misstag också, för det är väl inte en fråga om OM man gör misstag, utan NÄR, men man lär sig något av allt.

Nu börjar det kännas på riktigt att studneten är nära, och nu längtar jag! Men innan studenten har jag en massa, massa saker att fixa. Och olägligt nog har jag drabbats av värsta sömnstörningen, är konstant trött. Har upptäckt att 24 timmars sömn under en helg kan förstöra vilken perfekt dygnsrytm som heslt, även min!

Nu blir det fix, mat och powenap, i den ordningen. Är så trött så att jag snart somnar och slår huvudet i tangentbordet!

1 comment:

Anonymous said...

grym eru!