March 16, 2007

Resebaksmälla

När jag kommer hem från en lyckad resa brukar det mesta bara kännas -tomt.
Alltså, självklart någonstans glad över allt man har varit med om. Men ändå. Det brukar ta några dagar innan jag riktigt kan glädjas åt det.
Man är tillbaka igen. Samma hus. Samma rum. Det som var stökigt när man åkte är fortfarande stökigt. Allt är likadant, förutom att man inte längre har resan att se fram emot.
Nu blir det ju (som tur är kanske) en lite rivstart med mässa nästa vecka igen och en del att fixa till den, men det känns lite jobbigt att jag är sjuk. Men förutom den känns det mesta lite grått.

Saker jag tänkt på sedan jag kom hem:
-Att det inte är såååå långt kvar till sommaren.
-Att det finns flera personer det var längesen jag tänkte på, som det känns bra att tänka på igen.
-Att det var synd att jag inte vattnade mina blommor innan jag åkte till Tunisien. (mamma är mest ledsen över detta)
-Att jag vill bli frisk
-Att jag är lite festsugen
-Att jag gärna skulle vilja befinna mig på en skoter i solen i helgen. Och att detta kanske går att ordna..?

1 comment:

Anonymous said...

De där med fest kan jag hålla med om ;) Jag har tur att jag inte har nå blommor i mitt rum, o som sagt - skotrar är inte min grej ;)