February 9, 2011

Solenergi

Spenderade helgen som var hemma i Kalix. Eller ja, särskilt mycket Kalix-tid blev det faktiskt inte. Fredagen spenderades i Jokkmokk på marknad. Mysigt att vara ute på turné och inte göra så mycket alls förutom det som faller en in. Handlade mest mat i olika former och passade på att fredagshandla på coop Voullerim på vägen hem, oväntat bra och himla trevlig personal!

Lördagen spenderades på ett par slalomskidor i Luleå. Lika kul varje gång och nu har jag kommit fram till att det verkligen är hög tid att jag införskaffar mig en egen ustning! Problemet är bara, som vanligt, det ekonomiska.

Söndagen spenderades i Kalix med att göra lite vanliga Kalix-grejer. Hänga framför en mysig brasa, skotta lite snö, ta en tur på stan och så äta alldelens för mycket mat på Kärleksstigen.

Efter en lång och seg bussresa var jag åter i Umeå på söndagkväll. Som vanligt är jag alltid lite off när jag kommit tillbaka hit efter att ha vart hemma några dagar. Jag älskar Kalix och jag trivs skitbra i Umeå, och tycker det är jobbigt och frustrerande att veta att jag aldrig kommer kunna ha dessa två samtidigt.

Nåja, idag har jag iallafall haft inläsning. Har spenderat dagen med att inleda denna omgångens tentaplugg, käka lunch hemma i Lisas nya, fina lägenhet, åka skidor och tanka solenergi och sen steka plättar på löpande band tillsammans med Mallan.

Nu ska jag fixa lite här och sedan styra upp planering av livet fram till tentan. På återhörande!

No comments: