February 28, 2011

Om träning

Jag älskar att springa ensam i skogen. Och att åka i skidspåret helt själv. Men lika mycket som jag tycker om det gilla jag också att träna i grupp. Det finns få saker som kan få mig så inspirerad som ett riktigt bra spinningpass, samtidigt som det finns få saker som är så oinspirerande som ett riktigt dåligt pass.

Iallafall. Denna dag började med att säga hejdå till helgens fin-besök. Den fortsatte med matlagning, skola, ett rejält skutt framåt i arbetet med c-uppsatsen och sen ett fantastiskt bra spinningpass på iksu. Det är liksom en bra känsla att sitta i en fullsatt spinningsal och att tillsammans med 79st andra cyklister träna på en av iksus bästa instruktörer till grym musik. En Måndag avslutas sällan bättre än så. Därför ska jag nu gå och lägga mig med denna bra känsla och vakna upp till en ny, bra månad imorgon!

No comments: