December 30, 2007

Aret som gick..

men hej igen! Jag sitter har for att forsoka folja min lilla tradition och forsoka knapa ihop en liten nyarskronika, men det varkar vara lattare sagt an gjort! Na, att forsok ska ni fa iallafall!

2007 borjade iallafall helt kaosartat eftersom jag och mina trogna vapendragare hade ett foretag att skota och en massa att fixa. De forsta veckorna pa aret var all about masslokal, montrar och utstallare. Massan gick iallafall fint och blev riktigt lyckad! Att vi sedan gick och vann priser pa regionala UF-massan och sedan gick vidare till stockhom var ju vara helt underbart!!

Efter massan var klar bar det av till Tunisien tillsammans med Sandy och Lisa. Vadret sog och lite allt mojligt kranglade, men resan var anda helt klart svinkul och ett riktigt fint minne!

Varen gick och i slutet av April gick jag och blev riktigt javla kar. Jag som hade sagt att jag minsann skulle vara singel fram till Australien och kunna leva singelliv blev s[ himla jattekar att hela varen, sommaren och hosten bara blev ett enda stort fireri! Helt galet!

Sen var det helt plotslig juni och studenten, STUDENTEN! Bara sadar, helt plotsligt var all skola klar och vi var helt fria! Gymnasietiden var galet roligt och studentveckan och studenten var helt UNDERBART! Helt klart pa topplisten over roliga saker i mitt liv! Galet!!

Sommaren spenderades i stugan, overmorjav och med en javla massa jobb bade har och dar. Nar sommaren var slut hann jag vara arbetslos i 2 hela veckor innan jag fick en fast tjanst hos kommunen som assistent at ett svart sjukt barn. Hej bara, dar gick det undan! hursomhelst har jag varldens basta jobb!

Jul och nyar sppenderas har i Sydnet, det ar ocksa har jag kommer befinna mig pa nasta ars tva forsta dagar. Sedan kommer de nastkommande 11 veckorna spenderas utomlands innan jag atervander till de djupa kalixskogarna, och da blir det minsann liv i luckan! Det kan jag lova er!

Hoppas nu att ni far ett riktigt gott nytt ar, ta hand om er allihopa! och for guds skull, ta hand om Sandy nar inte jag ar hemma! :)

Puss

3 comments:

Anonymous said...

Nåå snutten! Jag saknar dig, du skulle ha varit med idag. ska maila om hela aftonen till dig! Men du lär ha det hur trevligt som helst där du befinner dig så ;) Ha en bra start på det nya året! Älskar dig!

Anonymous said...

gott nytt år petra!

Anonymous said...

God fortsättning Peeeetra :)