August 21, 2007

Klippa sig och skaffa ett jobb..

Det blev inget av med min garderobsstädning idag, för det har vart så fint väder att det skulle ha vart helt oförskämt att sitta inne och städa garderober idag!
Men jag har dock åstadkommit annat idag, som att skaffa mig ett JOBB (!!!) tillexempel. Inget är ju givetvis klart, för på sedvanligt maner kan inget gå smärtfritt i denna kommun, utan det måste stötas och blötas typ en miljard gånger innan man ens kan få ett "kanske" till svar. Men klart till 99% och det är jag nöjd med, tillsvidare.
Så om allt går enligt mina planer (vilket det sällan gör, men ändå) så blir jag personlig assistent till en liten parvel inom några veckor. Happy times!

Ingen är gladare för det här än min mamma, för nu slipper hon höra allt mitt gnäll om hur tråkigt jag har på dagarna! Så snart slipper ni mitt arbetslöshets-gnäll och får istället höra på gnället om hur utarbetad jag är. Livet är ju underbart!

..sen var det det här med att klippa sig. Jag ska nog ringa Lisa first thing imorgon!

4 comments:

Anonymous said...

Du kan vara glad du som har jobb ;P

Petra said...

Cad händer med dig till hösten då?

..och btw, när får jag tillbak amin ögonsten-telefonen?

Anonymous said...

kommuner suger på att ge besked..

Anonymous said...

Du har ju löst alla världsproblem nu ;P hihiih. Men är du klippt nu också?