August 26, 2007

Att bli kulstöterska

Jag har kollat på friidrotts-vm och funderar lite över det här med kulstötning.
Jag känner mig intresserad av exakt hur funderingarna går hos den som en dag fattar beslutet:
"Nu ska jag satsa på kula!
Kulstötning är verkligen min grej.
Varenda dag ska jag stå där och stöta min kula. I vått och torrt. Jag ska vråla så högt jag bara kan, och låta mina armar växa till gigantisk storlek. Jag offrar allt för detta - min fritid, mitt normala tjejliv, allt. Nu är det jag och kulan. Den är från och med nu mitt liv".

Det här är faktiskt en fråga som fascinerar mig. Jag vill veta mer. Jag vill in i huvudet på dom här tjejerna och få svaret på hur det egentligen gick till.

3 comments:

Anton Wallin said...

Intressant fundering. Men det finns ju värre sporter folk viker sina liv för. Typ sumo. Dom dör ju i regel mycket tidigare än "normalt" folk för dom är så feta.

Anonymous said...

Jag såg på friidroten idag jag med med min namne tillika kollega på Sjukan. Och vi pratade om precis det vi också. Deja Vu!

Anonymous said...

hahha, du är bäst ;D