January 7, 2010

Umeyoo

Har landat på Rullis och hunnit installera mig litegrand. Resten av mina grejer anländer någon gång imorgon då även examination av VFU-uppgift och STORhandling på Maxi väntar.
Under de timmar jag vart här har jag hunnit plugga mer än vad jag gjort under hela mitt jullov. Har även lyckats med att grisa ner rummet som var helt i sin ordning och skinande rent när jag kom hit. Typiskt.

I övrigt var väl "frozen inside" en ganska bra beskrivning av mig själv i morse. Jag har ingenting emot kyla med att tvingas ut i -34 grader innan man knappt hunnit svälja morgonens tekopp är en aning magstarkt faktiskt. Här i Umeå glider vi runt i den behagliga temperaturen -18, rena Rivieran!

Annars funderar jag på varför varmkorv säljs i 8-pack och korvbröd i 10p. Hur man än gör får man ju över det ena eller det andra..

2 comments:

Sandy said...

Åh fan.. Umeå is the place to be ser jag! Jag värmer mig med ett eller två glas vin istället då... ;)

sofie said...

men petra, om man köper 10 korvpaket och 8 brödpaket så får du ju 80 av varje. då blire ju jämt ;)