January 25, 2010

Styrka och vilja

Styrka och vilja, det peppade Ida mig med under kvällens pass på iksu. Den senaste veckan har det känts som att jag varken haft något av det.

Livet har nu så smått börjat återvända till mig efter förra veckans envisa förkylning med tillhörande feber. Jag som aldrig annars är sjuk hade en nära-döden-upplevelse. Annars har förra veckan mest bestått av början på en evighetslång, intensiv kurs, inspark för våra nya sjuksköterskestudenter och diverse firande av mig. Men som sagt, utan varken styrka eller vilja.

Idag har jag tagit tag i en massa "to dos" som jag skjutit framför mig en längre tid. Jag har hunnit med en hel massa skola. Handling. Mat. Träning. Och helt plötsligt hittar jag lite energi igen. Helt plötsligt börjar jag känna igen mitt vanliga, effektiva jag igen, full av styrka och vilja.

Nu kör vi. Från och med nu kickar jag igång vårterminen. YES!

No comments: