February 19, 2008

Antligen framme!

Efter en okristlig tidig uppstigning, sisadar 100 forseningar, en olidlig vantan pa bagaget och sen en miljard sakerhetskontroller ar vi antligen framme i Nya Zeeland!
Har dock inte hunnit med sa mycket mer an en dusch och lite kinamat men det vi har hunnit med har varit toppen sahar langt! :)

Tidskillnaden ar nu 12 timmar till er dar hemma sa jag borjar ligga riktigt langt fore er nu! Klimatet ar lite svalare har, som svensk sommar ungefar. behagligt pa dagarna ocg lite kyligt pa kvallarna. Luftfuktigheten ar inte heller lika hog (men jag klagar inte, har namligen haft lite problem med att andas de senaste 2 veckorna) Dock oroar vi oss lite for brannan nu, vet inte om vi kommer ha varken tid eller mojlighet att sola sa varst mycket har. Forhoppningsvis for vi boosta brannan sista veckan i Sydney sen.

Troligtvis borjar resan i landet pa torsdag men vi vet inte riktigt sakert. Pa schemat star fallskarmshopp, Lors of the Rings-tour, simma med delfiner, paddla kajak, bada i varma kallor, forsranning, hoppa i vattenfall och mycket, mycket, mycket mer!

Pa 31 dagar befinner jag mig aterigen i skona grona Kalix. Det blir lite kontraster.

1 comment:

Anonymous said...

Åh, lite nice! Hoppa i vattenfall vill jag också göra ;) hhihihi.. Snutten , tiden går så himla fort - vad gladjag blir :D hihi!