July 15, 2008

Dancing Queen

Har just kommit hem från bion där jag med diverse svär-släktingar har sett Mamma Mia! Bra film och härlig musik och allt det där, men det jag vill komma fram till var en liten flash back jag fick under låter Dancing Queen. Plötsligt dimper det ner minnesbilder i min hjärna av hur jag och en Irlänsk tjej vid namn Yvonne står på en sunkig bar mitt ute på bondvischan i djupaste Nya Zeeland och sjunger kareoke till just denna låt.

Säga vad man vill om ABBA och deras tonartshöjningar, men min röst är inte riktigt skapt för dancing queen, och definitivt inte förstärkt av en kareokemaskin.

3 comments:

Anonymous said...

Jag håller inte riktigt med där i slutet. Abba och tonartshöjningarna är kanon, i samband med rätt (läs STOOORT) intag av diverse alkoholhaltiga drycker.. ;)

Anonymous said...

den var bra. och yvonne är bra.
Och vet du, nu har jag skaffat blogg jag med! lovar du att läsa den? (a)
PUSS

Anonymous said...

och det där är sussi btw